Laduin s.r.o.

Děláme to jinak

Sociální podnikání

Sociální podnikání jsou podnikatelské aktivity prospívající společnosti a životnímu prostředí. Hraje důležitou roli v místním rozvoji a často vytváří pracovní příležitosti pro osoby se zdravotním, sociálním nebo kulturním znevýhodněním. Zisk je z větší části použit pro další rozvoj sociálního podniku. Pro sociální podnik je stejně důležité dosahování zisku i zvýšení veřejného prospěchu.

Principy sociálního podniku

  1. Společensky prospěšné cíle - zaměstnávání a sociální začleňování osob znevýhodněných na trhu práce 
  2. Sociální princip   - podíl osob znevýhodněných skupin tvoří více než 30% zaměstnanců, je jim poskytována podpora zohledňující jejich specifické potřeby; zaměstnanci jsou pravidelně informováni o chodu podniku, výsledcích hospodaření a naplňování společensky prospěšných cílů; jsou také zapojováni do rozhodování o směřování podniku; zaměstnanci ze znevýhodněných skupin jsou vzděláváni dle individuálních možností
  3. Ekonomické princip - tržby sociálního podniku z prodeje nebo služeb tvoří alespoň 30% celkových výnosů podniku; více než 50% případného zisku je reinvestováno zpět do rozvoje sociálního podniku; manažerské řízení podniku je nezávislé na externím zřizovateli či vlastníkovi
  4. Environmentální princip - sociální podnik má formulované zásady environmentálně šetrného podnikání
  5. Lokální princip - sociální podnik své činnosti orientuje na lokální potřeby; zaměstnává přednostně místní obyvatele; nakupuje přednostně od místních dodavatelů; spolupracuje s místními aktéry

 

Sociální podnikání Laduin

  1. Tým ve vedení společnosti Laduin měli vždy blízko k pomoci lidem  a zejména dětem s okruhu znevýhodněných skupin. Naše angažovanost se tedy léta týkala pomoci v oblasti vzdělávání zejména minoritních skupin obyvatel. Postupně jsme chtěli řešit tento  problém v širším území. V roce 2011 na území Česka vznikají Místní akční skupiny a členové našeho týmu se v tomto uskupení na různých pozicích začali angažovat. Jak se čas vyvíjel začali se znovu objevovat místní výrobci širokého sortimentu. Jednalo se zejména o soukromé malé prvovýrobce mléčných výrobků, masa a uzenin, posléze i pekařských a cukrářských výrobků. Když už byl takovýto soukromý prvovýrobce schopen zvýšit svoji výrobu na mez, která mohla uspokojit širší okruh potencionálních zájemců narážel na nedostatek pracovníků a dále na distribuční kanál. Vznikla tedy myšlenka, že bychom mohli v této oblasti ukázat možnost sociálního podnikání, který má pro tento typ podnikání mnoho pozitivních aspektů. V roce 2018 jsme tak v rámci výzvy MAS SKCH požádali o dotaci na náš vlastní projekt v rámci výzvy sociálního podnikání.

 

Projekt "Společnost Laduin, s.r.o. sociálně podnikající

  1. Popis projektu - Jedním z cílů tohoto projektu je vybudovat ve městě Luži prodejnu pečiva, která v tomto území chybí, jejíž sortiment se bude orientovat na regionální výrobce pečiva a ostatních regionálních výrobků jako doplňkový prodejní sortiment. V zaměstnaneckém poměru by měli být osoby, které pocházejí ze znevýhodněných skupin obyvatel na trhu práce. 
  2. Realizace projektu - Projekt bude realizován na území města Luže - Místní akční skupiny Skutečsko, Košumbersko a Chrastecko, v dobe od 1.3.2019 do 30.6.2020 s tím, že na konci projektu předpokládáme postupné osamostatnění a rozvoj do dalších obcí a měst našeho regionu.
  3. Cíl projektu - Zaměstnávat v tomto sociálním projektu osoby znevýhodněné na trhu práce (lidé dlouhodobě nezaměstnaní, matky na rodičovské, osoby se zdravotním omezením, osoby kteří mají krátce do důchodového věku, osoby po výkonu trestu, mladistvé, kteří nemají vzdělání nebo nemají pracovní místo po ukončení studia, atd.), odpovídajícím způsobem je zaškolit, poskytnout jim dostatečnou odbornou podporu k získání a udržení potřebných dovedností, začlenit je zpět do kolektivu, poskytnout jim psychosociální podporu a to vše tak, aby takto podpořené osoby mohly dále získávat dlouhodobější práci ve svém regionu.

Data projektu "Společnost Laduin, s.r.o. sociálně podnikající

Skutečné datum realizace - začátek 1.3.2019, konec 30.6.2020

Klíčové aktivity projektu   

1) Výběr, zaškolení a následné zaměstnávání osob z cílové skupiny, včetně psychosociální podpory

      - byly zvoleny cílové skupiny 1 zaměstnanec dlouhodobě nezaměstnaný a 1 zaměstnanec se zdravotním postižením, výše úvazku 0,75

2) Marketing sociálního podniku

      - tato aktivity bude probíhat po celou dobu realizace projektu a řeší propagaci projektu 

Sociální princip projektu 

Společnost Laduin zaměstnává k 1.3.2019 jednoho zaměstnance z cílové skupiny projektu na 0,75 úvazku - na celkovém počtu zaměstnanců to činí 100% ze znevýhodněných skupin.

Společnost Laduin zaměstnává k 1.3.2020 dva zaměstnance z cílové skupiny projektu na 0,75 úvazku - na celkovém počtu zaměstnanců to činí 100% ze znevýhodněných skupin.

Společnost Laduin zaměstnává k 30.6.2020 dva zaměstnance z cílové skupiny projektu na 0,75 úvazku - na celkovém počtu zaměstnanců to činí 100% ze znevýhodněných skupin.

Ekonomický princip projektu

Společnost Laduin v souladu se sociálním podnikání bude reinvestovat více jak 50% případného zisku z projektu do dalšího rozvoje sociálního podniku k naplňování jeho deklarovaných společenských cílů a informace o využití zisku bude zveřejňovat na tomto místě.

Zásady enviromentálních principů projektu

Environmentální aspekt je definován jako prvek činnosti, výrobků a služeb, který má nebo může mít vliv na životní prostředí a který může organizace řídit.

Spotřeba energie
Spotřeba energií bude jedním z hlavních sledovaných prvků šetrného hospodaření v našem podniku. Spotřeba bude pravidelně sledována a vyhodnocována. Všichni zaměstnanci jsou proškoleni k šetrnému hospodaření.
Odpady
Naše firma je místo, kde se třídí odpady dle komodit: papír, plast, sklo a ostatní komunální odpad. Odpady jsou tříděny do řádně označených nádob. Takto natříděný odpad pak odnášíme do specializovaných, obcí přistavených, kontejnerů či sběrných dvorů. V případě vzniku jiných typů
odpadů (např. elektroodpady) budeme odvážet na předem určená místa (sběrné dvory).
Ochrana ovzduší a minimalizace spotřeby pohonných hmot
Všichni naši zaměstnanci jsou proškoleni k ekologickému chování . Vzhledem, že jsou místní docházejí do svého zaměstnání pěšky. Stejné počínání očekáváme od našich zákazníků, kteří jsou místní. U ostatních zákazníků či dodavatelů předpokládáme, že budou využívat vozidla, která splňují nejnovější ekologické normy.
Znečištění vod a půdy
Pro úklid využíváme bioprostředky, u kterýchkvitujeme jejich ekologickou nezávadnost. Jsou to prostředky bez zbytečncýh chemikálií( jako např.
parabeny aj. látky)
Hospodaření s vodou
Snažíme se minimalizovat spotřebu pitné vody, tudíž spotřebu tohoto přírodního zdroje. Z tohoto důvodu používáme na zálivku vegetace v okolí sídla firmy dešťovou vodu, která je jímána do předem připravených nádob. Dešťové vody ze střešních ploch jsou pak svedeny do dešťové kanalizace.
Péče o faunu
Vzhledem k povaze našeho prodejního sortimentu máme na prodejně připraveny nádoby na sesypávání semínek a drobků z pečiva, které pak sypeme do krmítek ptákům.
Závěr
Všichni zaměstnanci jsou pravidelně školeni a vnitřně souhlasí s pravidly ekologického chování ve všech aspektech pracovního i osobního života. Vedení je otevřeno novým návrhům a nápadům tak, aby se naše společnost v ekologické oblasti posunula a zdokonalila. Jakékoli připomínky ze strany zaměstnanců, dodavatelů či zákazníků si zaznamenáváme a posléze vyhodnocujeme, zda jsou aplikovatelné do našeho provozu.

Lokální princip projektu

V rámci projektu odebíráme sortiment od lokálních odběratelů :

Rosická pekárna a mlékárna

Řezník Marek Pondělíček, Luže

Farma U třech Sluncí, Hroubovice

Pekárna a mlékárna "Statek Uhersko"

Pekárna Nopek, Hrušová

Pekařství Vacek, Hlinsko

Evžen Řehák, pivovar Mejto

Pivovar Mordýř, Dolní Ředice

Pivovar Neratov

V rámci projektu zaměstnáváme 2 místní osoby, což je více jak 50% z celkového počtu zaměstnanců k celkovému počtu zaměstnanců ve vztahu k území MAS SKCH.

V rámci projektu spolupracujeme s těmito subjekty - dodávání našeho sortimentu v rámci akcí:

MAS SKCH, z.s.

Loly Růža, spolek

TJ Luže, z.s.

Myslivecký spolek Hubert, z.s.

Co děláme

Co děláme

Naše firma vznikla v roce 2015 na základě potřeby začít dělat věci jinak. Na základě našich zkušeností v oblastech reklamy a propagace a rozvoje cestovního ruchu v regionech a veřejné správě, jsme se rozhodli vnést do tohoto letitého nefunkčního systému "zmatek" a ukázat, že věci se dají dělat jinak.

Další oblastí, která nám nebyla při vzniku lhostejná, bylo základní, střední i vysokoškolské vzdělávání, zejména v návaznosti na venkovské regiony. V této oblasti v současné době vyvíjíme především aktivity v zájmovém vzdělávání a prací s menšinami.

Od roku 2018 vyvíjíme také aktivity v rozvoji sociálního podnikání v našem regionu a zapojení místních lidí, kteří mají nějaký handicap do pracovního procesu a zvyšování jejich sebevědomí.

V oblasti PR a komunikace se zapojujeme do dění volebních kampaní a tvořením individuálních kampaní v politické angažovanosti na všech úrovních.

 

Ubytování s historií

pro 1 až 6 osob 
od 700 Kč / den

Zjistit více

Křupavé sociální podnikání

Čerstvé pečivo každý den, s možností 
 dovážky

Zjistit více

PR a komunikace

Standartní postupy u nás nehledejte

Zjistit více

Lišta

Pro rezervaci schůzky nás kontaktujte

Novinky

  • Máme nový web

    1. 7. 2020

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Pellentesque sapien. Mauris dolor felis, sagittis at, luctus sed, aliquam non, tellus. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi optio cumque nihil impedit quo minus id quod maxime placeat facere possimus, omnis voluptas assumenda est, omnis dolor repellendus. Duis condimentum augue id magna semper rutrum.

  • Nové prostory pekařství otevřeny

    10. 6. 2020

    Všem našim i novým zákazníkům s radostí oznamujeme, že od 1.7.2020 otevíráme nové prostory pekařství přímo naproti hlavní autobusové zastávce na náměstí v Luži. Už tedy nemusíte mít obavy, zda si stihnete u nás koupit čerstvou a voňavou snídani či svačinu, aniž by vám odjel autobus. Otevírací doba Po-Pá 6,30 - 16,30 ; So, Ne 7,00 - 11,00. Objednávat můžete na tel. nebo emailu: pekarstviluze@gmail.com.

  • Ubytování z důvodu COVID-19 do odvolání zastaveno

    23. 3. 2020

    Vážení zájemci o ubytování v našem domě Lacembok, vzhledem k situaci s pandemií "Čínské chřipky (COVID-19)" jsme byli "díky" krokům české vlády nuceni naše zařízení do odvolání uzavřít. O otevření našeho ubytování budete informováni s dostatečným předstihem na těchto stránkách. Předpokládané otevření jaro 2021. 

Archív